vrijdag 19 september 2008

Laxeermiddel

Het ministerie van economische zaken heeft een meneer ingehuurd om – ik citeer – "iets te doen aan Holland Branding".

Die meneer vindt in Adformatie het volgende:

"Netherlands connecting global ambitions, moet het motto zijn. Met de Orange Contest dagen wij creatieven over de hele wereld uit, van gamedeveloppers tot reclamegoeroes, om retegave creatieve en innovatieve concepten te bedenken om het merk Nederland wereldwijd te communiceren. Dat idee kan van Rem Koolhaas afkomstig zijn of een onbekende ontwerper op zijn zolderkamer, dat kan het inpakken van de IJffeltoren zijn (Ja! Het staat er echt – EFCE) tot het woord ‘Holland’ projecteren op de maan. Als het maar impact heeft en om het grote denken gaat."

De Adformatie lees ik uitsluitend op de WC. Dat wordt een nogal stuitende gewoonte gevonden, maar de laxerende werking is onovertroffen, dus ik volhardt.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit kan toch niet waar zijn? Dit moet een tekst zijn van die reclametypes uit Jiskefet...

EFCE zei

De werkelijkheid is zoals gewoonlijk weer eens een paar graadjes pijnlijker dan alles wat je verzinnen kunt.

Gaston Dorren zei

Leuk stukje, temidden van veel andere leuke stukjes! Maar als je 'IJffeltoren' afzeikt, is 'ik volhardt' een beetje pijnlijk.

EFCE zei

Hehe, Ongast heb de grap verraaie! (de knipoog is nl. dat ik zelf natuurlijk min of meer in die sector werkzaam ben en ook - lang niet altijd en nooit zo erg als in het Adformatievoorbeeld, maar tot mijn schande toch wel eens - slecht afgewerkte onzin verkoop.)